Der Elektrischer Reporter (ZDF Info) erklärt das Leistungsschutzrecht
Using Google’s 2-step verification to secure your Account
Google empfiehlt Responsive Webdesign
Warum? Deshalb…
- Using a single URL for a piece of content makes it easier for your users to interact with, share, and link to your content, and a single URL for the content helps Google’s algorithms assign the indexing properties for the content.
- No redirection is needed for users to get to the device-optimized view, which reduces loading time. Also, user-agent-based redirection is error-prone and can degrade your site’s user experience (see “Pitfalls when detecting user-agents” section for details).
- Responsive web design saves resources for both your site and Google’s crawlers. For responsive web design pages, any Googlebot user-agents needs to crawl your pages once, as opposed to crawling multiple times with different user-agents, to retrieve your content. This improvement in crawling efficiency can indirectly help Google index more of the site’s contents and keep it appropriately fresh.
Link zum Orginalartikel: Google recommends responsive design!
Eigene Website vs. Social Media
Sehr schöner Artikel über die Gefahren, die Facebook, Twitter oder Google für Unternehmen bergen.
Wer sein Online-Business hauptsächlich auf dem Rücken von Facebook, Twitter, Google oder Apple aufbaut, baut sein Eigentum auf einem gemieteten Grundstück auf, dessen Kontrolle der Grundstücksbesitzer hat.
Den ganzen Artikel findet man hier.
Fazit: Man sollte stets auf seine eigene Website setzen und sich nicht von anderen Anbietern abhängig machen. Erster Anlaufpunkt sollte also immer die eigene Website bleiben, und nicht die Facebook Fan Seite. Facebook besitzt nebenbei auch alle Rechte an den dort veröffentlichen Daten. Das sollte man nie vergessen.
Wenn es etwas gibt, von dem Sie nicht wollen, dass es irgendjemand erfährt, sollten Sie es vielleicht gar nicht erst tun. Eric Schmidt, Vorstandschef von Google, zum Thema “Schutz der Privatsphäre”.